16.4. 2014

Nurmikkotalkoot-yhteistyö käynnistyi keväällä 2014. Kolmen alan asiantuntijan tavoitteena on saada Suomen nurmikot kuntoon, ja hyvää projektia päätettiinkin jatkaa myös tänä vuonna. Nurmikon hoitaminen on helppoa ja palkitsevaa, kun sen tekee tämä kolmikko yhdessä S-ryhmän puutarha- ja pienkonemyymälöiden kanssa, toteavat yhteen ääneen Gardena-nurmikkoasiantuntijat, 4H-nuoret ja Bernerin GreenCare-väki. Kolmikko kiertää kaikki Suomea Nurmikkotalkoiden merkeissä mielessään vain yksi tavoite: Suomen nurmikot kuntoon. Nurmikkotalkoiden tärkeänä tavoitteena on myös auttaa nuoria työllistymään ja luomaan paikallisia kontakteja yrityselämään.

Nurmikkotalkoot

Nurmikko on pihan ydin. Se tekee puutarhasta kauniin, perustajansa näköisen ja käyttökelpoisen. Nurmikko on turvallinen ja mukava alusta kaikille pihan puuhille. Suomalaisessa pihassa on lähes aina nurmikko, mutta aina asukkaat eivät ole siihen tyytyväisiä. GreenCare-tuotteilla perustetaan ja hoidetaan nurmikkoa, Gardenan robottileikkurit pitävät sen sopivan mittaisena, ja 4H-nuoret tekevät tarvittaessa työt, joilla nurmikonhoidon helppous varmistetaan.

Kodin Terra on rauta- ja puutarhakaupan myymäläketju. Sen laajasta puutarhatuotevalikoimasta löytyy kaikki tarvittava nurmikon perustamiseen ja hoitoon. Myymälöitä on kymmenellä paikkakunnalla ympäri Suomen. Nurmikkotalkoot järjestetään jokaisessa myymälässä kevään aikana.

Nurmikkotalkoissa Gardena tietää kaiken koneista ja laitteista kuten robottileikkurista, joka pitää nurmikon paraatikunnossa koko kasvukauden ajan, itsenäisesti ja äänettömästi. Gardenan nurmikonilmaajan avulla taas autetaan vanha nurmikko uuteen kukoistukseen. Gardena tarjoaa myös laajan valikoiman kastelutuotteita, joiden avulla varmistetaan, että nurmikko kukoistaa läpi kesän.

S-ryhmän pienkonemyymälät tarjoavat myös laajan valikoiman Jonsered-tuotteita pihan ja puutarhan hoitotöihin. Isojen nurmikoiden leikkaamiseen voi valita ympärivuotiseen käyttöönkin soveltuvan FR-etuleikkurin, kun pienemmille alueille riittää työnnettävä/vetävä leikkuri. Viimeisen silauksen pihanurmikolle voi tehdä tehokkaalla Gardena- tai Jonsered-trimmerilla. Lisätietoja Jonsered-tuotteista: www.jonsered.fi.

Nurmikkotalkoot-tapahtumissa 4H-nuoret ovat tärkeässä roolissa. Nurmikonhoitoon valmennetut 4H-nuoret esittelevät nurmikonhoitopalveluja, kuten ruohonleikkausta, sammaleen poistoa ja nurmikon ilmaamista, joita kuluttajat voivat heiltä tilata.

Nurmikko viimeistellään paraatikuntoon GreenCare Nurmikonhoitotuotteilla ja GreenCare Nurmikonsiemenillä. Suomalainen nurmikonhoidon kestosuosikkien tuoteperhe Nurmikon Kevät & Kesä, Rakeinen Nurmikkokalkki ja Sammal Pois on saanut uusia jäseniä. Tuotekehityksen uusia tuloksia ovat Nurmikon Parannusmulta ja Nurmikon Parannussiemen iSeed. Koko ison tuoteperheen idea on olla sekä kattava että helppokäyttöinen.

Nurmikkotalkoiden jälkeen nurmikko pysyy hyvässä kunnossa muutamien vuotuisten hoitotoimenpiteiden avulla.

Tapahtumakalenteri

Nurmikkotalkoot Kodin Terroissa, Rauta-Prismassa ja S-raudassa 2015

LA 25.4. TUUSULA
LA 2.5. LAHTI