06-07- 2011

- Lithium-ion batteriteknologien har forstærket efterspørgslen efter batteridrevne haveredskaber og har revolutioneret lagring af energi. De små og kompakte letvægtsbatterier har en enorm energitæthed, er lette at oplade og har en lang levetid – og så er det enormt praktisk, at samme batteri kan bruges til flere forskellige Gardena produkter, fortæller Torben Nielsen, salgschef i Gardena Danmark.

Gardenas sortiment af haveredskaber, der bruger genopladelige lithium-ion batterier, er usædvanligt bred og inkluderer trimmere, buskryddere, plæneklippere, hækkeklippere og kædesave. Gardena har årelang erfaring inden for batteriteknologi og lancerede allerede i 1973 de første batteridrevne produkter.

Ledningsfri bevægelse og fleksibilitet

Lithium-ion batteriteknologien giver mange fordele: Du får en ledningsfri bevægelsesfrihed, når du arbejder i haven, og har samtidig lette og bekvemme redskaber med kraftfulde og pålidelige strømkilder, der kan oplades når som helst. Og så er det praktisk, at samme batteri kan bruges til flere forskellige Gardena produkter.

Her ses et udvalg af Gardenas mange produkter med genopladelige Lithium-ion batterier, som sikrer længere levetid for batteriet og gør det muligt at ”klatlade” uden at ødelægge batteriet. Batteriet kan sidde på maskinerne året rundt, også om vinteren. Læs mere på www.gardena.dk.

Gardena Accu cylinder-plæneklipper

Accu cylinderklipperen har et 25 volt lithium-ion batteri på 3,2 ampere – et kraftigt batteri med stor tank, som gør det muligt at klippe op til 400 m2 plæne. Accu cylinderklipperen er let at betjene, fordi batteriet gør, at kniven kører rundt, så man ingen modstand har på hjulene. Den er meget lydsvag og vejer næsten ingenting, og klippehøjden indstilles let. Vejl. Pris 2799,- kr.

www.gardena.com/dk/lawn-care/lawn-mower/plaeneklipper-380-li/

Gardena Accucut 400 Li - Kompakt trimmer

Lille kompakt trimmer, som næsten ingenting vejer. 18 volt lithium-ion batteri på 1,6 ampere, som også kan bruges til Gardenas hækkeklippere. Det ergonomiske håndtag med teleskop kan indstilles efter din højde. Trimmerhovedet kan vinkles, ved at dreje på teleskoprøret, så det er lettere ar trimme bede, der er lavere end græsplænen. Vejl. Pris 899,- kr.

Ergocut 48Li – Ergonomisk hækkeklipper

Ergonomisk hækkeklipper med 18 volt lithium-ion batteri på 1,6 ampere, som også kan bruges til Gardenas trimmere. Let at betjene. Hovedet kan roteres 90 grader, så du altid har den rette arbejdsstilling og ikke skal vride i håndleddene, hvad enten du klipper toppen eller siderne af hækken. Vejl. Pris 1299,- kr.

CST 2018Li – Kraftig kædesav

Kraftig kædesav med 18 volt lithium-ion batteri på 2,6 ampere. Batteriet kan også bruges til Gardenas trimmere og hækkeklippere og dermed øge deres arbejdstid. Det ergonomiske håndtag med softgrip giver et bedre grab i saven, og den værktøjsløse kædespænding gør, at man kan spænde kæden medén hånd uden brug af værktøj. Kædehastigheden er på 4 meter i sekundet, hvilket er højt for en batterisav, og levetiden på batteriet er samtidig lang: Den kan skære 80 skiver af en 8 cm tyk træstamme på én batteriopladning. Vejl. Pris 1599,- kr.

For yderligere oplysninger:

Torben Nielsen, salgschef Gardena, telefon 70272799, www.gardena.dk

Gardena hører under Husqvarna Group, der er verdens førende producent af udendørs haveprodukter som motorsave, plæneklippere, trimmere og havetraktorer. Koncernen er også Europas førende inden for vandingsprodukter til private og en af verdens førende inden for skæremaskiner og diamantværktøj til bygge- og stenindustrien. Husqvarna Group har produkter til både private og professionelle, og produkterne sælges via forhandlere i mere end 100 lande. Nettoomsætningen i 2010 var 32 mia. svenske kroner, og det gennemsnitlige antal medarbejdere var ca. 15.000.

Få inspirerende havetips! Tilmeld dig det månedlige digitale nyhedsbrev fra GARDENA.